13. 11. 2013  |  Nákladní auta

Ranault

1894 až po dnešní dny

 

1894-1909 : éra průkopníků

V Lyonu, Marius Berliet připravuje a realizuje v roce 1894 jednoválcový motor, poté sestavuje své první vozidlo na naftu a v roce 1960 svůj první kamion.

V Billancourt, poblíž Paříže, Louis Renault, sestrojil v roce 1898 převodovku se čtyřmi převody a poté svůj první automobil s výkonem 1/4 koní. Vyrábí první užitková samohybná vozidla od roku 1900 a vynalézá roku 1906 předchůdce dnešních autobusů pro město Paříž.

 

1914-1918 : první hromadné výroby 

40 kamionů CBA je vyráběno každý den v továrně Berliet, aby se přidaly k vozidlům proudících na frontu u Verdunu. Díky 600 vozidel taxi, která přispívají k vítězství u Marny se Renault navždy zapisuje do pamětí.

V roce 1917, značka kosočtverce vyrábí první moderní tank historie. Latil sestavuje první kamion 4x4. Logické pokračování vlaku před jeho motorizací v roce 1898.

                 

1919-1928 : různorodost na věky

Louis Renault a Marius Berliet, geniální průmyslnící, budují vlastní automobilou skupinu. Berliet se rovněž podílí na výrobě tanku Renault FT 17, který byl objednán francouzskou vládou.

V roce 1923, Renault je první značkou na trhu, která nabízí silniční tahač. Ve stejném rocem jsou vozidla vybavena pohonem na dřevoplyn, objevují se první silniční tahače vybavené účinnou strojní brzdou na všechna čtyři kola. V roce 1928, je do kamionu montován první dieselový motor.

                 

1952-1978 : etapy vývoje skupiny

V letech 1952 a 1974 se Laffly, Rochet Schneider, Camiva a Citroën Poids Lourds sdružují ve společnosti Berliet, která v roce 1957 vyrábí Berliet T100, největší kamion světa!

V roce 1955, zrod Saviem, původem z Latil, oddělení kamionů Renault a Somua, ke kterému se brzy přidává Richard Continental roce 1965, poté Sinpar v roce 1975.

V roce 1978 dochází k fúzi mezi Berliet a Saviem, díky které se zrodil jedinečný konstruktér v oblasti nákladních automobilů Renault Véhicules Industriels, odvětví "Véhicules Industriels" skupiny Renault.

Renault Véhicules Industriels pokračuje ve vytváření silné mezinárodní skupiny, v roce 1983 se připojuje Dodge Europe, dále pak legendární americká značka Mack v roce 1990.

Rok 1992 je rokem nové důležité etapy: Renault Véhicules Industriels se stávají Renault V.I. V roce 2001, se Renault V.I. stává součástí skupiny Volvo. V roce 2002 je přijato celosvětové nové obchodní jméno "Renault Trucks".



Příbuzné články:
13.11.2013   DAF
13.11.2013   Nákladní automobil
13.11.2013   Iveco
13.11.2013   Man
13.11.2013   Mercedes
13.11.2013   Scania


 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz