Historie novinek

Vedení ŘSD razantně zakročí proti nepořádku ve výstavbě silnic a dálnic

20.08.2014

V souvislosti s nedávnými personálními změnami na Ředitelství silnic a dálnic ČR se v poslední době v médiích objevily obavy, zda budou dostatečným způsobem chráněny zájmy státu při vymáhání jeho nároků souvisejících s výstavbou dálniční sítě. Konkrétně jde zejména o nároky týkající se problematické kvality dálnice D47 či nově také dálnice D3. Dr. Soňa Křítková, pověřená vedením ŘSD ČR, zřizuje s platností od 1. 9. 2014 Úsek kvality a kontroly staveb pod vedením docenta Ing. Milana Mikšíka, CSc.

Katastrofální stav některých mostů na zvlněné dálnici D47 vede k tomu, že ŘSD v současnosti stojí před zásadním rozhodnutím, zda přistoupit k jejich uzavření. To společně s již dříve provedenými omezeními rychlosti na některých úsecích D47 na 60 km/hod a nutností dalších rozsáhlých oprav zcela zásadním způsobem snižuje provozuschopnost dálnice.

 

U nejnovějšího úseku dálnice D3, který byl paradoxně nominován v anketě na Stavbu roku 2014, nelze dokonce převzít stavbu s ohledem na probíhající reklamaci technického stavu mostu přes rybník Koberný.

 

„Tyto problémy jsou však bohužel jen špičkou ledovce, jak jsem během svého krátkého působení v ŘSD zjistila. Jsem si dobře vědoma rozsahu a závažnosti problémů včetně těch, na které upozorňuje bývalá ředitelka úseku kvality staveb Miloslava Pošvářová. Je zřejmé, že závažná pochybení v organizaci a kontrole kvality vedla nejen k neefektivnímu nakládání s veřejnými prostředky, ale především k absolutní rezignaci na kvalitativní stránku výstavby,“ říká pověřená ředitelka ŘSD Soňa Křítková. „Vedle toho docházelo i k nekontrolovanému proplácení víceprací prováděných v rozporu se zákonem a stavěly se svévolně jiné stavby, než které byly vysoutěženy. To je podle mě naprosto nepřípustné. Udělám všechno pro to, aby se tyto problémy nadále nezametaly pod stůl, a podniknu systémová opatření, aby se nadále nestavělo draze a v mizerné kvalitě, “ dodává.

Podle Křítkové bude i nadále hlavním úkolem ŘSD maximální urychlení výstavby klíčové dálniční sítě. „Rychlost však nesmí být nadřazena dodržování zákona a efektivnímu nakládání s veřejnými prostředky, jak k tomu docházelo mnohdy v minulosti,“ upřesňuje. Stejně nekompromisní přístup současné vedení ŘSD zvolí i u již stojících problematických staveb. „Důsledné vymáhání nároků státu a ochrana jeho majetkových zájmů v souvislosti s pochybeními zhotovitelů při výstavbě české dálniční sítě je pro nás naprosto zásadní prioritou,“ uvádí Soňa Křítková.

 

Zdroj: www.rsd.cz



 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz