Historie novinek

Uspořádání semináře na téma modernizace D1 byl krok správným směrem

22.4.2015

Odborný seminář věnovaný zkušenostem i dalším plánům na modernizaci nejzatíženější české dálnice D1 vyvolal velký zájem jak u stavebních firem a médií ale i u odborné veřejnosti z vysokých škol nebo projekčních kanceláří. Seminář organizovaný MD ČR proběhl na půdě Ministerstva dopravy ČR a jeho zpětné hodnocení mezi účastníky bylo velice kladné. Vysoce pozitivně byly hodnoceny jak jednotlivá vystoupení za investora, tedy ŘSD ČR, tak i nadřízeného MDČR. Mnoho účastníků využilo možnost položit otázku nebo přímo diskutovat jak s m

Ministerstvo dopravy ČRMinisterstvo dopravy ČR siMinisterstvo dopravy ČR si dovoluje poděkovat přednášejícím a všem účastníkům semináře za detailní diskuzi nad nenavrženou koncepcí modernizace D1, za jejich názory a doporučení, které byly cennou zpětnou vazbou projektu.
Ze semináře bylo zřejmé, že široká odborná veřejnost je s mnohokrát diskutovaným návrhem koncepce modernizace D1 velmi podrobně seznámena, což se odrazilo i na detailní diskuzi přítomných, kdy byly pokládány detailní konkrétní dotazy směřující na zvýšenou potřebu zabezpečení nejenom účastníků veřejného provozu, ale i zvýšenou potřebu zabezpečení pracovníků stavby.
Účastníci kladně hodnotili návrh dočasných zádržných systémů při tzv. „I. etapě“ modernizace D1, kdy stavební firmy provádí svoji činnost ve středním dělícím pásu. Vyzvali však veřejný sektor k iniciování větší kontroly dodržování rychlosti v uzavírkách. Právě nerespektování dopravního značení je značným bezpečnostním rizikem jak „řidičů“, tak „stavařů“.
Velká diskuze proběhla i nad tématem stavění dálnic v nočních hodinách. Odborná veřejnost se shodla, že je prostor pro výstavbu v noci pro některé technologie. Je však třeba respektovat obecné předpisy i podmínky správních řízení. Veřejnému sektoru naopak doporučila zvážit alternativní způsoby zadání a širší využití kritéria ekonomické výhodnosti.
Nejvýraznějším a nejobsáhlejším tématem bylo využití recyklátu kameniva do spodní cementobetonového krytu nové vozovky dálnice D1.
Podrobně diskutovány byly předpisy k uvedené problematice, způsoby zlepšení RCA, výhody a nevýhody použití RCA do spodní desky CBK a i odpovědnost za použití RCA (záruční lhůty za provedení díla).
 
Zdroj: www.mdcr.cz
Datum: 22.04. 2015
 
ŘSD ČR se využití RCA do spodní desky CBK nebránilo, i když upozorňovalo na kvalitativní rizika. S ohledem na velké množství rozdílných názorů i v odborné veřejnosti se ŘSD zavázalo k uvedenému iniciovat ve spolupráci s MD a Sdružením pro výstavbu silnic úzké zřízení odborné skupiny. dovolujeMinisterstvo dopravy ČR si dovoluje poděkovat přednášejícím a všem účastníkům semináře za detailní diskuzi nad nenavrženou koncepcí modernizace D1, za jejich názory a doporučení, které byly cennou zpětnou vazbou projektu.
Ze semináře bylo zřejmé, že široká odborná veřejnost je s mnohokrát diskutovaným návrhem koncepce modernizace D1 velmi podrobně seznámena, což se odrazilo i na detailní diskuzi přítomných, kdy byly pokládány detailní konkrétní dotazy směřující na zvýšenou potřebu zabezpečení nejenom účastníků veřejného provozu, ale i zvýšenou potřebu zabezpečení pracovníků stavby.
Účastníci kladně hodnotili návrh dočasných zádržných systémů při tzv. „I. etapě“ modernizace D1, kdy stavební firmy provádí svoji činnost ve středním dělícím pásu. Vyzvali však veřejný sektor k iniciování větší kontroly dodržování rychlosti v uzavírkách. Právě nerespektování dopravního značení je značným bezpečnostním rizikem jak „řidičů“, tak „stavařů“.
Velká diskuze proběhla i nad tématem stavění dálnic v nočních hodinách. Odborná veřejnost se shodla, že je prostor pro výstavbu v noci pro některé technologie. Je však třeba respektovat obecné předpisy i podmínky správních řízení. Veřejnému sektoru naopak doporučila zvážit alternativní způsoby zadání a širší využití kritéria ekonomické výhodnosti.
Nejvýraznějším a nejobsáhlejším tématem bylo využití recyklátu kameniva do spodní cementobetonového krytu nové vozovky dálnice D1.
Podrobně diskutovány byly předpisy k uvedené problematice, způsoby zlepšení RCA, výhody a nevýhody použití RCA do spodní desky CBK a i odpovědnost za použití RCA (záruční lhůty za provedení díla).
ŘSD ČR se využití RCA do spodní desky CBK nebránilo, i když upozorňovalo na kvalitativní rizika. S ohledem na velké množství rozdílných názorů i v odborné veřejnosti se ŘSD zavázalo k uvedenému iniciovat ve spolupráci s MD a Sdružením pro výstavbu silnic úzké zřízení odborné skupiny.poděkovat přednášejícím a všem účastníkům semináře za detailní diskuzi nad nenavrženou koncepcí modernizace D1, za jejich názory a doporučení, které byly cennou zpětnou vazbou projektu.
Ze semináře bylo zřejmé, že široká odborná veřejnost je s mnohokrát diskutovaným návrhem koncepce modernizace D1 velmi podrobně seznámena, což se odrazilo i na detailní diskuzi přítomných, kdy byly pokládány detailní konkrétní dotazy směřující na zvýšenou potřebu zabezpečení nejenom účastníků veřejného provozu, ale i zvýšenou potřebu zabezpečení pracovníků stavby.
Účastníci kladně hodnotili návrh dočasných zádržných systémů při tzv. „I. etapě“ modernizace D1, kdy stavební firmy provádí svoji činnost ve středním dělícím pásu. Vyzvali však veřejný sektor k iniciování větší kontroly dodržování rychlosti v uzavírkách. Právě nerespektování dopravního značení je značným bezpečnostním rizikem jak „řidičů“, tak „stavařů“.
Velká diskuze proběhla i nad tématem stavění dálnic v nočních hodinách. Odborná veřejnost se shodla, že je prostor pro výstavbu v noci pro některé technologie. Je však třeba respektovat obecné předpisy i podmínky správních řízení. Veřejnému sektoru naopak doporučila zvážit alternativní způsoby zadání a širší využití kritéria ekonomické výhodnosti.
Nejvýraznějším a nejobsáhlejším tématem bylo využití recyklátu kameniva do spodní cementobetonového krytu nové vozovky dálnice D1.
Podrobně diskutovány byly předpisy k uvedené problematice, způsoby zlepšení RCA, výhody a nevýhody použití RCA do spodní desky CBK a i odpovědnost za použití RCA (záruční lhůty za provedení díla).
ŘSD ČR se využití RCA do spodní desky CBK nebránilo, i když upozorňovalo na kvalitativní rizika. S ohledem na velké množství rozdílných názorů i v odborné veřejnosti se ŘSD zavázalo k uvedenému iniciovat ve spolupráci s MD a Sdružením pro výstavbu silnic úzké zřízení odborné skupiny.dopravy ČR si dovoluje poděkovat přednášejícím a všem účastníkům semináře za detailní diskuzi nad nenavrženou koncepcí modernizace D1, za jejich názory a doporučení, které byly cennou zpětnou vazbou projektu.
Ze semináře bylo zřejmé, že široká odborná veřejnost je s mnohokrát diskutovaným návrhem koncepce modernizace D1 velmi podrobně seznámena, což se odrazilo i na detailní diskuzi přítomných, kdy byly pokládány detailní konkrétní dotazy směřující na zvýšenou potřebu zabezpečení nejenom účastníků veřejného provozu, ale i zvýšenou potřebu zabezpečení pracovníků stavby.
Účastníci kladně hodnotili návrh dočasných zádržných systémů při tzv. „I. etapě“ modernizace D1, kdy stavební firmy provádí svoji činnost ve středním dělícím pásu. Vyzvali však veřejný sektor k iniciování větší kontroly dodržování rychlosti v uzavírkách. Právě nerespektování dopravního značení je značným bezpečnostním rizikem jak „řidičů“, tak „stavařů“.
Velká diskuze proběhla i nad tématem stavění dálnic v nočních hodinách. Odborná veřejnost se shodla, že je prostor pro výstavbu v noci pro některé technologie. Je však třeba respektovat obecné předpisy i podmínky správních řízení. Veřejnému sektoru naopak doporučila zvážit alternativní způsoby zadání a širší využití kritéria ekonomické výhodnosti.
Nejvýraznějším a nejobsáhlejším tématem bylo využití recyklátu kameniva do spodní cementobetonového krytu nové vozovky dálnice D1.
Podrobně diskutovány byly předpisy k uvedené problematice, způsoby zlepšení RCA, výhody a nevýhody použití RCA do spodní desky CBK a i odpovědnost za použití RCA (záruční lhůty za provedení díla).
ŘSD ČR se využití RCA do spodní desky CBK nebránilo, i když upozorňovalo na kvalitativní rizika. S ohledem na velké množství rozdílných názorů i v odborné veřejnosti se ŘSD zavázalo k uvedenému iniciovat ve spolupráci s MD a Sdružením pro výstavbu silnic úzké zřízení odborné skupiny.dovoluje poděkovat přednášejícím a všem účastníkům semináře za detailní diskuzi nad nenavrženou koncepcí modernizace D1, za jejich názory a doporučení, které byly cennou zpětnou vazbou projektu.
Ze semináře bylo zřejmé, že široká odborná veřejnost je s mnohokrát diskutovaným návrhem koncepce modernizace D1 velmi podrobně seznámena, což se odrazilo i na detailní diskuzi přítomných, kdy byly pokládány detailní konkrétní dotazy směřující na zvýšenou potřebu zabezpečení nejenom účastníků veřejného provozu, ale i zvýšenou potřebu zabezpečení pracovníků stavby.
Účastníci kladně hodnotili návrh dočasných zádržných systémů při tzv. „I. etapě“ modernizace D1, kdy stavební firmy provádí svoji činnost ve středním dělícím pásu. Vyzvali však veřejný sektor k iniciování větší kontroly dodržování rychlosti v uzavírkách. Právě nerespektování dopravního značení je značným bezpečnostním rizikem jak „řidičů“, tak „stavařů“.
Velká diskuze proběhla i nad tématem stavění dálnic v nočních hodinách. Odborná veřejnost se shodla, že je prostor pro výstavbu v noci pro některé technologie. Je však třeba respektovat obecné předpisy i podmínky správních řízení. Veřejnému sektoru naopak doporučila zvážit alternativní způsoby zadání a širší využití kritéria ekonomické výhodnosti.
Nejvýraznějším a nejobsáhlejším tématem bylo využití recyklátu kameniva do spodní cementobetonového krytu nové vozovky dálnice D1.
Podrobně diskutovány byly předpisy k uvedené problematice, způsoby zlepšení RCA, výhody a nevýhody použití RCA do spodní desky CBK a i odpovědnost za použití RCA (záruční lhůty za provedení díla).
ŘSD ČR se využití RCA do spodní desky CBK nebránilo, i když upozorňovalo na kvalitativní rizika. S ohledem na velké množství rozdílných názorů i v odborné veřejnosti se ŘSD zavázalo k uvedenému iniciovat ve spolupráci s MD a Sdružením pro výstavbu silnic úzké zřízení odborné skupiny.


 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz