Historie novinek

ŘSD kolauduje mimoúrovňovou křižovatku u Stéblové

11.12.2014

Ve čtvrtek 11. 12. 2014 ve 14 h dojde ke kolaudaci mimoúrovňové křižovatky (MÚK) Stéblová na silnici I/37 mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Místo původní nevyhovující křižovatky Stéblová v km 41,5 silnice I/37 vznikla MÚK Stéblová s normovými délkami odbočovacích a připojovacích pruhů. První část křižovatky byla uvedena do provozu 6. 10. 2014. Zbytek křižovatky byl uveden do režimu „průjezd stavbou“ 28. 11. 2014. Nové nájezdové a sjezdové větve zajistí lepší napojení Pardubic a okolních obcí. Nejdelší novou komunikací je nájezd vedouc

„Křižovatka má takové parametry, aby se zde do budoucna mohlo jezdit 130 km/h. Svým řešením a vybavením splňuje samozřejmě parametry a podmínky pro bezpečný silniční provoz, není překážkou ani pro přepravu nadrozměrných nákladů a umožňuje nám také snadnější údržbu,“ vyjádřil se generální ředitel ŘSD ČR Jan Kroupa.

Jedním ze základních požadavků na technické řešení dostavby silnice I/37 byla minimalizace zásahů do životního prostředí. Při výstavbě této křižovatky byl limitem silniční most, který převádí stávající silnici III /0373 (Srch – Staré Ždánice) přes silnici I/37. Při stavbě došlo

k úpravám stávajících inženýrských sítí a prodloužení podchodu pro pěší.

Na základě požadavku SŽDC, SDC Pardubice byla doplněna přeložka silnice III. třídy o nový povrch v délce cca 20 metrů až k výstražnému kříži železničního přejezdu v km 8,295 trati Pardubice – Hradec Králové.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků Strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie ve výši 85% způsobilých výdajů projektu je poskytován v rámci Priority 4 „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ v oblasti podpory - Rekonstrukce a modernizace na silnicích I. třídy mimo TEN-T.

 

Zdroj: www.rsd.cz

„Křižovatka má takové parametry, aby se zde do budoucna mohlo jezdit 130 km/h. Svým řešením a vybavením splňuje samozřejmě parametry a podmínky pro bezpečný silniční provoz, není překážkou ani pro přepravu nadrozměrných nákladů a umožňuje nám také snadnější údržbu,“ vyjádřil se generální ředitel ŘSD ČR Jan Kroupa. 

Jedním ze základních požadavků na technické řešení dostavby silnice I/37 byla minimalizace zásahů do životního prostředí. Při výstavbě této křižovatky byl limitem silniční most, který převádí stávající silnici III /0373 (Srch – Staré Ždánice) přes silnici I/37. Při stavbě došlo
k úpravám stávajících inženýrských sítí a prodloužení podchodu pro pěší. 


Na základě požadavku SŽDC, SDC Pardubice byla doplněna přeložka silnice III. třídy o nový povrch v délce cca 20 metrů až k výstražnému kříži železničního přejezdu v km 8,295 trati Pardubice – Hradec Králové.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků Strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie ve výši 85% způsobilých výdajů projektu je poskytován v rámci Priority 4 „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ v oblasti podpory - Rekonstrukce a modernizace na silnicích I. třídy mimo TEN-T.
„Křižovatka má takové parametry, aby se zde do budoucna mohlo jezdit 130 km/h. Svým řešením a vybavením splňuje samozřejmě parametry a podmínky pro bezpečný silniční provoz, není překážkou ani pro přepravu nadrozměrných nákladů a umožňuje nám také snadnější údržbu,“ vyjádřil se generální ředitel ŘSD ČR Jan Kroupa. 

Jedním ze základních požadavků na technické řešení dostavby silnice I/37 byla minimalizace zásahů do životního prostředí. Při výstavbě této křižovatky byl limitem silniční most, který převádí stávající silnici III /0373 (Srch – Staré Ždánice) přes silnici I/37. Při stavbě došlo
k úpravám stávajících inženýrských sítí a prodloužení podchodu pro pěší. 


Na základě požadavku SŽDC, SDC Pardubice byla doplněna přeložka silnice III. třídy o nový povrch v délce cca 20 metrů až k výstražnému kříži železničního přejezdu v km 8,295 trati Pardubice – Hradec Králové.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků Strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie ve výši 85% způsobilých výdajů projektu je poskytován v rámci Priority 4 „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ v oblasti podpory - Rekonstrukce a modernizace na silnicích I. třídy mimo TEN-T.


 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz