ŘSD zahajuje práce na modernizaci dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou
11.3.2016
Ředitelství silnic a dálnic zahajuje v sobotu 12. března práce na modernizaci dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Vzhledem k mírným klimatickým podmínkám se jedná již o třetí úsek dálnice D1, který bude letos modernizován. Modernizace tohoto úseku byla zahájena již v červnu loňského roku. V letošním roce je na programu rekonstrukce pravého i levého jízdního pásu.
Vedení dopravy:
1. od 12. 3. 2016 (7:00) do 13. 3. 2016 (12:00)
Ve směru na Prahu je v km cca 182,185 – 178,112 uzavřen levý jízdní pruh a doprava je svedena do pravého jízdního pruhu. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách.
Ve směru na Brno je doprava vedena bez přechodného dopravního omezení.
2. od 13. 3. 2016 (12:00) do 13. 3. 2016 (15:00)
Ve směru na Prahu je v km cca 181,970 – 178,780 uzavřen pravý jízdní pruh a doprava je svedena do levého jízdního pruhu. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách.
Ve směru na Brno je doprava vedena bez přechodného dopravního omezení.
3. od 13. 3. 2016 (15:00) do 17. 3. 2016 (7:00)
Ve směru na Prahu je v km cca 181,970 uzavřen pravý jízdní pruh a doprava je svedena ve dvou jízdních pruzích do oblasti levého a části pravého jízdního pruhu, a takto pokračuje podél pracoviště do km cca 178,780, odkud je dále vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách
Ve směru na Brno je doprava vedena bez přechodného dopravního omezení.
4. od 17. 3. 2016 (7:00) do 17. 3. 2016 (14:00)
Ve směru na Prahu je v km cca 182,605 uzavřen pravý jízdní pruh a doprava je svedena do levého jízdního pruhu, ve kterém pokračuje podél uzavírky do km cca 177,990, odkud je dále vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách.
Ve směru na Brno je doprava vedena bez přechodného dopravního omezení.
5. od 17. 3. 2016 (14:00) do 19. 3. 2016 (6:00)
Ve směru na Prahu je v km cca 182,465 uzavřen levý jízdní pruh a doprava je svedena ve dvou jízdních pruzích do oblasti pravého jízdního pruhu a zpevněné krajnice, a takto pokračuje podél pracoviště do km cca 177,990, odkud je dále vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách
Ve směru na Brno je doprava vedena bez přechodného dopravního omezení.
6. od 19. 3. 2016 (6:00) do 21. 3. 2016 (15:00)
Ve směru na Prahu je v km cca 182,605 uzavřen levý a pravý jízdní pruh a doprava je svedena v jednom pomocném pruhu do oblasti zpevněné krajnice, a takto pokračuje podél pracoviště do km cca 177,990, odkud je dále vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách
Ve směru na Brno je v km cca 177,700 uzavřen levý jízdní pruh a doprava je do pravého jízdního pruhu, a takto pokračuje podél pracoviště do km cca 182,285, odkud je dále vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách.
7. od 21. 3. 2016 (15:00) do 9. 7. 2016 (17:00)
Ve směru na Prahu je v km cca 182,465 doprava svedena ve dvou pomocných pruzích do oblasti pravého jízdního pruhu a zpevněné krajnice, a takto pokračuje do km cca 178,042, odkud je dále vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách. Do levého pomocného pruhu je zakázán vjezd vozidel, jejich okamžitá šířka přesahuje 2,2 m.
Ve směru na Brno je v km cca 177,845 doprava svedena ve dvou pomocných pruzích přejezdem středního dělicího pásu v km cca 178,112 – 178,247 do protisměrného pásu, v němž pokračuje až k přejezdu středního dělicího pásu v km cca 182,085 – 182,185, v němž je doprava svedena zpět do svého pravého pásu dálnice a dále pokračuje bez přechodného dopravního omezení. Do levého pomocného pruhu je zakázán vjezd vozidel, jejich okamžitá šířka přesahuje 2,2 m. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h.
Ve směru na Brno je uzavřena nájezdová větev pravé poloviny MÚK Ostrovačice (EXIT 178). Pro relaci Ostrovačice (II/602) → Brno (D1) je vedena objízdná trasa dále po silnici č. II/602 ke křižovatce se silnicí č. I/23, po které je vedena dle místního dopravního značení do MÚK Kývalka (EXIT 182), odkud je umožněn nájezd na dálnici D1 ve směru Brno, Ostrava.
Úsek 25, EXIT 178 Ostrovačice – EXIT 182 Kývalka
Hlavní trasa:
délka: 3490 m (km 178,500–181,990)
kategorie: D 28/120
plocha vozovek: 97 720 m2
počet stavebních objektů: 33
Projektant PDPS: Helika, a.s.
Zhotovitel: Skanska a.s.
Cena stavby dle smlouvy: 452 229 051 Kč (bez DPH)
Shrnutí modernizace
Úseky uvedené do provozu:
úsek 05, EXIT 41 Šternov – EXIT 49 Psáře
úsek 09, EXIT 66 Loket – EXIT 75 Hořice
úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava
úsek 21, EXIT 153 Lhotka – EXIT 162 Velká Bíteš
Úseky v realizaci:
úsek 03, EXIT 29 Hvězdonice – EXIT 34 Ostředek
úsek 06, EXIT 49 Psáře – EXIT 56 Soutice
úsek 18, EXIT 134 Měřín – EXIT 141 Velké Meziříčí, západ
úsek 25, EXIT 178 Ostrovačice – EXIT 182 Kývalka
Úseky s předpokládaným zahájením v roce 2016:
úsek 10, EXIT 75 Hořice – EXIT 81 Koberovice
úsek 12, EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov
úsek 15, EXIT 112 Jihlava – EXIT 119 Velký Beranov
úsek 22, EXIT 162 Velká Bíteš – EXIT 168 Devět křížů
Datum: 11.03.2016
Zdroj: www.rsd.cz