Historie novinek

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo opravu zvlněné dálnice D47

19.11.2015

Provizorní opravu se ŘSD rozhodlo provést s ohledem na stále se zhoršující stav dálnice (nárůst nerovností, výskyt výtluků) a nedokončené soudní spory o odstranění použitých nevhodných násypových materiálů se zhotoviteli stavby. V rámci rekonstrukce proběhnou dvě uzavírky celého jízdního pásu, vždy po dobu deseti dnů. Doprava bude převedena do protisměru. Po dokončení oprav dojde ke zvýšení rychlosti ze současných 60 km/h na 80 km/h.

V rámci rekonstrukce budou opraveny nerovnosti povrchu vozovky levého a pravého jízdního pásu v km 356,920 – 357,200. Dojde k odfrézování asfaltobetonových vrstev dle nově navržené nivelety vozovky (zarovnání výškových nerovností). Oprava míst s profrézovaným povrchem až na štěrkové vrstvy a opětovné položení nových asfaltobetonových vrstev včetně vyztužení geomříží. Nově položené vrstvy budou o tloušťce 12 cm.
 
 
V průběhu let 2008 až 2012 Ředitelství silnic a dálnic coby objednatel a majetkový správce staveb dálnice D47 v úsecích Rudná – Hrušov a Hrušov – Bohumín, které byly realizovány mezi lety 2004 a 2008, zjistilo a reklamovalo zhotovitelům uvedených staveb mimořádné množství závažných vad, konkrétně zejména vady spočívající ve zvlnění vozovky dálnice D47 v důsledku nevhodných násypových materiálů použitých zhotoviteli.
 
 
Oprava je vysoutěžena na 5.700 000,- Kč bez DPH. Náklady na provedení provizorní opravy budou po zhotoviteli požadovány v rámci probíhajícího trestního řízení. Opravu bude provádět na základě výběrového řízení spol. COLAS a.s.
 
Uzavírka se týká:
 
1. Levého pásu dálnice v km cca 357,500 – 355,280 a nájezdové větve levé poloviny MÚK Severní spoj (EXIT 357), tj. větve Ostrava (II/470) → Praha (D1), v termínu 17. 11. 2015 (7:00) – 28. 11. 2015 (15:00) z důvodu opravy povrchu vozovky.
 
 
2. Pravého pásu dálnice v km cca 355,280 – 357,500 a výjezdové větve pravé poloviny MÚK Severní spoj (EXIT 357), tj. větve Praha (D1) → Ostrava (II/470) v termínu 28. 11. 2015 (15:00) – 6. 12. 2015 (15:00) z důvodu opravy povrchu vozovky.
 
 
Vedení dopravy:
 
17. 11. 2015 – 28. 11. 2015 (15:00)
 
Ve směru na Prahu je doprava převedena v jednom pomocném pruhu přes přejezd středního dělicího pásu (dále jen „SDP“) v km 357,620 – 357,500 do protisměrného pásu dálnice, ve kterém pokračuje v režimu 1 + 1 (tj. 1 jízdní pruh směr Praha + 1 jízdní pruh směr Bohumín) až k přejezdu SDP v km 355,280 – 355,150, kterým je doprava převedena zpět do levého pásu dálnice. V km 355,150 končí přechodné dopravní omezení. Nejvyšší dovolená rychlost je
 
stanoven na 80 km/h.
 
Je uzavřený nájezd levé poloviny MÚK Severní spoj (EXIT 357), tj. větev Ostrava (II/470) → Praha (D1). Objízdná trasa je vedena z MÚK Severní spoj (EXIT 357) po dálnici D1 směr Bohumín do MÚK Místecká (EXIT 361), kde je doprava svedena na rondel mimoúrovňové křižovatky a navedena zpět na dálnici D1 směr Brno/Praha.
 
Ve směru na Bohumín je doprava vedena v km 354,600 – 357,680 v jednom pomocném pruhu v oblasti pravého jízdního pruhu a zpevněné krajnice. Všechny nájezdy a výjezdy jsou v tomto směru otevřené. Nejvyšší dovolená rychlost je stanoven na 80 km/h.
 
28. 11. 2015 (15:00) – 6. 12. 2015
 
Ve směru na Prahu je doprava vedena v km 358,100 – 355,100 v jednom pomocném pruhu v oblasti pravého jízdního pruhu a zpevněné krajnice. Všechny nájezdy a výjezdy jsou v tomto směru otevřené. Nejvyšší dovolená rychlost je stanoven na 80 km/h.
 
Ve směru na Bohumín je doprava převedena v jednom pomocném pruhu přes přejezd středního dělicího pásu (dále jen „SDP“) v km 355,150 – 355,280 do protisměrného pásu dálnice, ve kterém pokračuje v režimu 1 + 1 (tj. 1 jízdní pruh směr Praha + 1 jízdní pruh směr Bohumín) až k přejezdu SDP v km 357,620 – 357,500, kterým je doprava převedena zpět do pravého pásu dálnice. V km 357,640 končí přechodné dopravní omezení. Nejvyšší dovolená rychlost je stanoven na 80 km/h.
 
Je uzavřený výjezd pravé poloviny MÚK Severní spoj (EXIT 357), tj. větev Praha (D1) → Ostrava (II/470). Objízdná trasa je vedena z MÚK Severní spoj (EXIT 357) dále po dálnici D1 směr Bohumín do MÚK Místecká (EXIT 361), kde je doprava svedena na rondel mimoúrovňové křižovatky a navedena zpět na dálnici D1 směr Brno/Praha do MÚK Severní spoj (EXIT 357), odkud je v tomto směru umožněn sjezd do cílových destinací.
 
Datum: 19.11.2015
Zdroj: www.rsd.cz


 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz