Historie novinek

Ředitelství silnic a dálnic představuje první dvě expozice nehod při práci za provozu

11.9.2015

Jako součást prevence nehod při práci na dálnici za provozu zřizuje Ředitelství silnic a dálnic na vybraných dálničních odpočívkách na přechodnou dobu dvě expozice s následky těchto nehod. Expozice byly zahájeny za účasti generálního ředitele ŘSD Jana Kroupy.

„Každá expozice je tvořena rozbitým mechanismem ŘSD, který byl nabourán při práci na dálnici za provozu, a tabulí, na níž je ve čtyřech jazycích popsán průběh nehody a její následky. Expozice jsou součástí našeho dlouhodobého úsilí neustále zvyšovat bezpečnost práce při údržbě či opravě dálničních komunikací“, konstatuje generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
 
 
 
1. expozice – D 1, km 4,5, odpočívka Újezd vpravo
 
Vystaven je zde rozbitý vůz na trávu z SSÚD 10
 
D 5 u Nýřan, 26. srpna 2014 v 9:30 hod
 
Nákladní auto Ředitelství silnic a dálnic se sekačkou a přípojným vozem na trávu jelo po zpevněné krajnici a sekalo trávu na svahu. Na voze na trávu svítila výstražná šipka. Řidič kamionu jel místo v pravém pruhu i částečně po zpevněné krajnici a narazil do soupravy ŘSD. Nárazem byla vozidla údržby vržena několik desítek metrů daleko.
 
Výsledek nehody:
 
·         dva pracovníci údržby dálnic těžce zraněni, více než rok trvající pracovní neschopnost a trvalé následky u obou pracovníků
 
·         řidič kamionu (viník nehody) lehce zraněn
 
·         celková škoda 4 miliony korun
 
·         výrazné omezení provozu na dálnici na několik hodin s dlouhou kolonou
 
Důvod: nepozornost řidiče kamionu
 
 
2. expozice – D 1, km 206,5, odpočívka Rohlenka vpravo
 
Vystaven je zde rozbitý výstražný vozík z SSÚD 3
 
D 1 u Jihlavy, 21. července 2015 v 6:20 hod
 
Nákladní auto Ředitelství silnic a dálnic s připojeným výstražným vozíkem označovalo pracoviště pro opravu vozovky. Ve vzdálenosti 150 m před výstražným vozíkem byly na vozovce položeny výstražné prahy zvýrazněné světelným kuželem. Pracoviště označovaly i další dopravní značky a předzvěstné vozíky předepsané pro práci v noci. Pracovníci byli dostatečně daleko. Řidič kamionu jel v pravém pruhu, minul všechny značky, přejel výstražné prahy a v plné rychlosti narazil do soupravy ŘSD. Nárazem byla vozidla údržby vržena 40 metrů daleko.
 
Výsledek nehody:
 
·         řidič kamionu (viník nehody) těžce zraněn, nutný letecký transport do nemocnice
 
·         celková škoda téměř 2 miliony korun
 
·         výrazné omezení provozu na dálnici na několik hodin s dlouhou kolonou
 
Důvod: mikrospánek řidiče kamionu
 
Expozice budou od 11. září na odpočívkách po dobu přibližně 14 dnů.
 
 
 
Nehody při práci na komunikaci za provozu v roce 2015 za období 1. ledna až 31. srpna
 
 
 
Úseky dálnic a rychlostních silnic udržované ŘSD
 
Celkový počet nehod – 36
 
 
 
Viníci nehod
 
osobní auta – 6
 
nákladní auta a dodávky – 30     
 
(přestože nákladní auta tvoří pouze cca 20 % vozidel a cca 20 % dopravního výkonu)
 
z toho 13 nákladních aut ujelo od nehody
 
(za období 2011 až 2014 ujelo od nehody celkem jen 10 nákladních vozidel)
 
 
 
Čas nehod
 
všechny nehody staly během denního světla.
 
 
 
Ohrožení a zranění pracovníci ŘSD nebo smluvních firem
 
Při nehodách bylo přímo ohroženo 37 pracovníků, z toho 1 lehce zraněn a 1 těžce zraněn.
 
Z viníků (veřejnosti) byli 3 lehce zraněni a 2 těžce zraněni.
 
 
 
Poškozené a zničené mechanismy ŘSD nebo smluvních firem
 
nákladní auta – 20
 
výstražné vozíky – 21
 
předzvěstné vozíky – 4
 
speciální vozidla – 2
 
jiné mechanismy – 2
 
Unimogy a traktory – 1
 
celkem – 50


 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz