Historie novinek

Opravíme první 4 km dálnice D2

29.7.2015

ŘSD zahajuje opravu dálnice D2 v její nejkomplikovanější části – v blízkosti Brna a křižovatky s dálnicí D1. Jedná se o první 4 km dálnice po výjezd k obchodním centrům, kde z původních 48 000 vozidel odbočuje 21 000 vpravo. Dálnice bude letos opravena ve směru na Bratislavu, na jaře 2016 plánujeme opravit ve stejném duchu směr Brno. Oba pásy dálnice dostanou nový asfaltový povrch.

Tato oprava je součástí nového konceptu ŘSD stanoveném v roce 2011, kdy se opravy dálnic provádějí v dlouhých celcích, jež šetří finance a celkový čas omezení pro řidiče. Ročně je takto opraveno 5% délky sítě, což v dlouhodobém měřítku představuje trvale udržitelný stav vozovek tak, aby již nedocházelo k havarijním stavům, ke kterým došlo na dálnicích D1 a D2 či na rychlostní komunikaci R7.
 
Oprava začne 1. 8. 2015 a bude prováděna ve čtyřech etapách při maximálním zajištění dvou jízdních pruhů v každém směru. Technicky i organizačně se jedná o velmi náročný proces skloubení kvalitní opravy povrchu s co nejmenším zásahem do plynulosti provozu a obslužnosti míst podél dálnice, ať již se jedná o nákupní či obytné zóny.
 
První etapa bude v režimu 2 + 2, kdy v obou směrech budou uzavřeny levé jízdní pruhy a práce budou probíhat ve středním dělícím pásu.
Jelikož se oprava týká povrchu dálnice D 2 v km -0,4 až 3,2 vpravo (směr Bratislava), kde je příměstská intenzita provozu velmi vysoká většinu dne, bude v místě MÚK 3 ve směru do Brna vedena jedním průběžným jízdním pruhem a druhý bude využit na plynulé odbočení a následně nájezd na D 2 z MÚK 3.
V místech, kde budou postupovat práce pokládky AB povrchu, bude provoz lokálně veden v režimu 1 + 1.
Od 22. 8. do 27. 8. 2015 bude z důvodu bezpečnosti a plynulosti provozu uzavřen nájezd z D 1 směr Praha – Brno–centrum a nájezd ve směru Ostrava – Brno-centrum. Objízdné trasy budou vyznačeny.
 
Ve druhé etapě bude doprava organizována v režimu 2 + 1 + 1 s převedením dopravy na protisměrný pás. Etapa potrvá od pátku 28. 8. 2015 do čtvrtka 17. 9. 2015 a po celou dobu bude zachována doprava na větvích MÚK 1 Brno–jih, MÚK u OC IKEA a MÚK 3 Brno-Chrlice.
 
Etapa IIIa obsahuje práce v obslužném kolektoru a vyžádá si uzavření jedné větve na MÚK 1 Brno-Jih a jedné větve na MÚK u OC IKEA. Řidiči při plánování cest budou muset počítat i s uzavřením příjezdu k ČSPHM OMV. V MÚK 3 Chrlice bude umožněno odbočení z pravého jízdního pásu, ale bude uzavřeno připojení směr Bratislava. Také bude na 2 × 2 dny uzavřen příjezd k OC IKEA z pravého kolektoru. Objízdná trasa v délce 4,4 km bude řádně značena a bude vedena otočením přes MÚK 3 Chrlice.
 
V navazující etapě IIIb (2. 10. až 15. 10. 2015) budou dokončeny práce na položení AB povrchu v prostoru MÚK 3 Chrlice a vyžádají si uzavření obou větví, přiléhajících k pravému pásu (směr Bratislava).
 
Čtvrtá etapa (16. 10. až 31. 10. 2015) bude vedena v režimech dopravy 2 + 1 a 2 + 2. Ve směru z Brna bude totiž doprava vedena jedním a to levým jízdním pruhem do km -0,1 a dále již povede dvěma pruhy. Opravné práce si vyžádají uzavření tří větví na MÚK 1 Brno-Jih. Jediná průjezdná zůstane rampa z D1 směr Bratislava. Objízdné trasy ostatních ramp budou vyznačeny. 
 
Zdroj: www.rsd.cz
Datum: 29.07.2015


 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz