Historie novinek

Laboratorní vozidlo Renault Trucks má o pětinu nižší spotřebu

13.4.2015

Po několika měsících testování byla spotřeba Optifuel Lab 2, laboratorního vozidla Renault Trucks, nižší o 22 %, což představuje úsporu 7,2 litru na 100 kilometrů. Jde o výsledek využití dvaceti různých technologií, které jsou ve vozidle instalovány s cílem snížit spotřebu paliva v porovnání se sériovým modelem Renault Trucks T.

Uvedená úspora představuje 7,2 litru pohonných hmot na 100 kilometrů a snížení vylučovaných emisí oxidu uhličitého  o 194 gramů na ujetý kilometr. Optifuel Lab 2 v sobě spojuje dvě desítky různých technologií, z nichž každá reaguje na čtyři hlavní oblasti zásadně ovlivňující spotřebu paliva: hospodaření s energií, aerodynamiku, valivý odpor a pomoc při řízení.
 
„S těmito výsledky jsme samozřejmě velmi spokojeni,“ vysvětluje ředitel projektu Claude Covo, „nejsou pro nás překvapením, ale potvrzují skutečné hodnoty z reálného provozu, jejichž výši jsme odhadovali už na začátku projektu.“ Ač hodnota – 22 % představuje celkový souhrn úspor díky všem použitým technologiím, tak navíc přínos každé z těchto technologií  byl zkoumán separátně. Během testování bylo možné přesně měřit, jakých úspor konkrétní technologie dosahuje. To je také důvodem, proč byly testy na silnici doplněny o zkoušky na válcové stolici. „Test na silnici je nepostradatelný, a proto jsme realizovali několik zkušebních jízd v okolí Lyonu,“ pokračuje Claude Covo, „nicméně válcové stolice, které věrně kopírují silnici, poskytují tu výhodu, že výsledky nejsou ovlivněny klimatickými podmínkami a testování můžeme bezpočetně opakovat. Oba způsoby testování se vzájemně doplňují a pro naše potřeby byly zcela nezbytné.“
 
Díky tomu mohou dnes inženýři některé technologie potvrdit jako účinné či neúčinné anebo je dále rozvíjet. Tyto informace jim také umožní instalovat ty nejúčinnější a nejvýkonnější technologie do sériových vozidel a nabízet ještě úspornější modely Renault Trucks. Pro informaci – při uvedení na trh v roce 2013 byl Renault Trucks T vybaven polovinou technologií, které byly prezentovány čtyři roky předtím na prvním laboratorním modelu Optifuel Lab.
 
Silniční testy proběhly na vymezeném okruhu 200 kilometrů v okolí Lyonu, který simuloval trasu meziregionální dopravy. Průměrná naměřená rychlost Optifuel Lab 2 byla 72,6 kilometrů za hodinu s celkovým nákladem 33 tun, což představuje obvyklé průměrné zatížení v Evropě.
 
 
Zdroj: www.logisticsatoz.com


 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz