Historie novinek

Jungheinrich uvádí nové retraky do 1,2 tuny

11.08.2014

V létě 2014 uvede Jungheinrich na trh nové vozíky s výsuvným sloupem: modely ETV 110 a ETV 112 jsou kompaktní retraky s nosností až 1 200 kg a spotřebou energie o 10 % nižší než předchozí verze. S uvedením nové modelové řady 1 získávají všechny retraky Jungheinrich stejný design.

Jednou z hlavních výhod vozíků jsou vnější rozměry s šířkou pouhých 1 120 mm a úzká podpůrná ramena kol. Stejně jako větší retraky jsou nové vozíky schopné spustit Euro paletu mezi ramena kol. „Uspoří mnoho místa a jsou ideální při blokovém stohování, nebo v Drive-In regálech,“ říká Joachim Schier, vedoucí produktového managementu vozíků s výsuvným sloupem ve firmě Jungheinrich. Kompaktní rozměry – ve spojení s technologií výsuvného sloupu – umožňují vozíkům manévrovat v uličkách šířky pouze 2 455 mm.

 

Vývojový cíl: Nižší spotřeba energie a komfort řidiče

 

Vývoj nové řady byl zaměřen na efektivnější využití energie. „Měření v praxi prokázala, že nové vozíky zvládnou stejný objem manipulace se spotřebou nižší o 10 % ve srovnání s předchozí řadou,“ dodává Schier. Vozíky ETV 110/112 také disponují nově vyvinutým elektrickým řízením, které vychází z řízení používaného u větších vozíků řad 2 a 3. Při jízdě rovně vpřed je ovládací páčka volantu vždy v optimální ergonomické poloze, tj. v poloze 9 hodin. Když je vozík vypnutý, elektronické řízení vrátí volant vždy do optimální polohy.

I přes kompaktní provedení nabízí nové vozíky dostatek prostoru v kabině a umožňují snadný nástup řidiče. Důležité ovládací prvky jsou umístěny tak, aby je řidič mohl obsluhovat s rukou na volantu. Uspořádání pedálů je stejné jako v osobním automobilu. Komfortní sedačky mají možnost nastavení výšky, opěrky zad a zohlední také hmotnost řidiče. Vozík disponuje kvalitním displejem pro zobrazení hlavních provozních údajů, např. směru jízdy nebo polohy volantu. Tři nastavitelné jízdní programy umožňují snadné přizpůsobení vozíku ETV 110/112 různým požadavkům

U nových retraků Jungheinrich se dále rozšířilo portfolio asistenčních systémů pro zvýšení efektivity práce. Jedná se například o kameru umístěnou na vidlích a monitor, na kterém může řidič kontrolovat pohyby při naskladňování a vyskladňování nákladu, dokonce ve výškách přes 7 metrů. Pro zamezení přetížení vozíku může řidič stisknutím tlačítka zkontrolovat hmotnost nákladu, která se zobrazí na displeji.

U retraků řady 1 má nyní řidič poprvé k dispozici systém Position Control vyvinutý přímo společností Jungheinrich. Tato funkce umožňuje řidiči rychle a snadno provádět naskladňování a vyskladňování v předem nastavených výškách. Nová integrovaná funkce Snap jde ještě o krok dále. „Krátkým snížením rychlosti zdvihu na ovládací páce systém automaticky nastaví vidle na další přednastavenou výšku skladování. Manuální nastavování výšky se tak stává minulostí,“ říká Joachim Schier s tím, že tato nová funkce výrazně snižuje riziko poškození zboží, regálu, či vozíku.

 

Zdroj: www.logisticsatoz.com



 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz