Historie novinek

Eurofrigo modernizuje flotilu o nové Scanie

20.08.2014

Flotila společnosti Eurofrigo se v minulých měsících rozrostla o sedm nových tahačů značky Scania 450 Top Line. Všechna nová vozidla jsou zařazena do programu Ecolution a přepravní společnosti by měla přinést především vyšší spolehlivost, komfort pro řidiče a v neposlední řadě úspory pohonných hmot.

Společnost Eurofrigo působí na trhu v České republice již druhé desetiletí a věnuje se logistice a mezinárodní i vnitrostátní dopravě. Jejich specialitou je přeprava zboží s kontrolovanou teplotou od -25 C do + 25 C, expresní on-time přepravy, včetně přepravy zboží vysoké hodnoty, což vyžaduje speciální bezpečnostní podmínky. Jejich flotilu tvoří převážně chladírenské a mrazírenské návěsy. Přepravované náklady jsou pak napříč celým spektrem komodit od čerstvých květin, ovoce, zeleniny, chlazených až hluboce zmrazených potravin, po farmaceutika, elektroniku a další citlivé zboží.

Vozidla přebírali osobně jednatelé firmy Eurofrigo – Jan Koenigsmark a Kateřina Hanzlíková, která prozradila více informací o společnosti Eurofrigo a jejím fungování.

 

Jak velká je vaše společnost?

Naše společnost je střední velikosti. Jsme bytostně přesvědčeni, že proto, aby trh v jakémkoliv oboru správně fungoval, potřebuje střední firmy. Zároveň jsme díky naší velikosti schopni přestát výkyvy na trhu a udržet si takřka osobní kontrolu nad všemi procesy v naší společnosti a poskytovat tím perfektní služby.

 

Je tedy asi zřejmé, že práce a společnost naplňuje většinu vašeho dne?

Budete se divit, ale není tomu tak. Jsme dva rovnocenní spolumajitelé, kteří se velice dobře doplňují a navzájem zastupují, když je potřeba, při každodenních úkolech. Nechceme se utopit v práci, a proto třeba ani nemáme řidičský průkaz na kamiony, abychom nebyli v pokušení nahradit některého z řidičů v případě náhlého problému. Každý člověk umí něco jiného a mezi naše přednosti patří schopnost organizovat provoz firmy stejně tak jako vlastní volný čas.

 

Jak vnímáte krizi, která již několik let trvá a ovlivňuje chod celé společnosti?

Krize samozřejmě ovlivňuje život každého z nás. Dopravní segment byl krizí zasažen velmi výrazně. Ceny paliv šly nahoru, nabídky odběratelů výrazně dolů, což všichni víme, a uprostřed této matice stály dopravní firmy. Mnohé zbankrotovaly, mnohé jsou na hranici přežití. Nám se podařilo situaci ustát a dále na trhu úspěšně fungovat především právě díky naší velikosti, nastaveným očekáváním a velmi pečlivému finančnímu plánování. Je za námi další zkušenost a důvod proč jsme do budoucna zvolili operativní leasing u části flotily.

 

Proč jste se rozhodli inovovat svůj vozový park?

V dnešní době se technologie posunuly neskutečným způsobem kupředu. Přinesená úspora pohonných hmot s programem Ecolution  je výrazná, což jsme si nejprve ověřili při zkušebních jízdách. S novou flotilou jsme snížili spotřebu, chováme se odpovědně vůči životnímu prostředí, a na to, že máme „zelenou flotilu“ jsme pyšní. Dále předpokládáme pokles servisních nákladů, prodloužení servisních intervalů a naopak zkrácení prostojů vozidel. Díky Scania Fleet Managementu pak máme detailní kontrolu nad cestami našich řidičů.

Špičkové technologie a telematika jsou pro snížení spotřeby a nákladů zásadní, ovšem výsledek je vždy hlavně na samotných řidičích. Jak vaši zaměstnanci vnímají program Ecolution? A motivujete je nějakým způsobem k lepším výkonům?

Pro velkou část zaměstnanců se stala snaha o co nejlepší výsledek téměř automatickou prioritou a touha přijet s co nejlepším výsledkem je vidět. Ukazuje se, že tato „hra“ je především pro mladší řidiče přínosem a doufáme, že i starší ročníky ji brzo vezmou za svou. V podstatě jim ani nic jiného nezbývá, neboť naše hodnocení řidičů je částečně založeno na procentním výsledku programu Driver Support. Konečně jsme totiž dostali do rukou nástroj, který dokáže férově ohodnotit snahu řidiče o úspornou jízdu, přestože samotnou spotřebu řidič není schopen vždy plně ovlivnit, vzhledem k hmotnosti nákladu, trase a dopravní situaci.

 

Všechny nové vozy jste odebrali také s plným servisním kontraktem nebo minimálně s kontraktem údržbovým. Proč ta změna?

Po mnoha letech vlastní údržby se ukázalo, že pro menší a střední dopravní společnost je vlastní servis komplikovanou a rizikovou položkou. A protože máme v poslední době velmi dobrou zkušenost s fungováním Chrášťanského servisního centra, rozhodli jsme se údržbu svěřit profesionálům a tím stabilizovat nákladové položky na servis. Tato varianta nám umožňuje jednodušeji a přesněji plánovat náklady dlouhodobě.

 

Zdroj: www.logisticsatoz.com



 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz