Historie novinek

Vláda slibuje, že v soutěži na nového provozovatele mýta zajistí rovné podmínky

17.4.2015

Koaliční kabinet schválil další postup v přípravě systému elektronického mýta po roce 2016. Vláda souhlasila s návrhem ministerstva dopravy vypsat na provoz mýta technologicky neutrální soutěž. Jak uvádí vládní prohlášení, stát chce všem uchazečům zajistit rovné podmínky, snížit náklady na mýto a získat potřebné prostředky na výstavbu a opravy silniční sítě.

Ministr dopravy Dan Ťok od svého nástupu do funkce deklaruje, že hodlá vypsat technologicky neutrální zadávací řízení na provozovatele mýta v co nejkratší době. Stejný cíl zároveň obsahuje i koncept přípravy mýtného systému předložený ministerstvem dopravy už na předchozí jednání kabinetu. Základní parametry zadávací dokumentace soutěže má ministerstvo předložit vládě v červenci letošního roku. Do září příštího roku by pak měla být uzavřena smlouva s dodavatelem vzešlým z výběrového řízení.
 
„Chci zajistit, že tendr bude připraven kvalitně a zcela transparentně. Výsledkem musí být ekonomicky výhodné řešení, na které občané nebudou doplácet a které nebude opakovat chyby současné smlouvy,“ uvedl ministr Ťok. Náklady na provoz nového systému by podle plánu resortu neměly přesáhnout 20 procent z vybraného mýta.
 
Zásadní chybou stávající smlouvy uzavřené se společností Kapsch v roce 2006 je podle ministerstva dopravy to, že nepočítá s předáním systému nově vybranému provozovateli ani nedává státu právo zpřístupnit software a další autorská díla jiným společnostem. Ministr dopravy Ťok se proto minulý týden dohodl s Kapschem na ustavení pracovních týmů techniků a právníků, kteří dojednají detaily součinnosti ministerstva dopravy jako vlastníka mýtného systému a společnosti Kapsch jako stávajícího provozovatele. Týmy začnou technické detaily součinnosti údajně řešit již v tomto týdnu.
 
Vláda také na svém zasedání ve středu 15. dubna schválila Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) do roku 2020. Tyto systémy umožňují sledovat technický stav dopravní cesty a předcházet vážným dopravním nehodám. Ve spojení s družicovými systémy mohou předvídat vlivy povětrnostní situace, sesuvy i poklesy půdy a sledovat rovněž záplavy nebo povodně. Celkově tak mají klíčový význam pro zlepšování bezpečnosti dopravy.
 
Zdroj: www.logisticsatoz.com


 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz