Preventivní údržba může eliminovat osm z deseti neplánovaných odstávek nákladních vozidel
26.5.2015
Výskyt neplánovaných odstávek nákladních vozidel může být snížen o 80%. To odhalila studie provedená společností Volvo Trucks. V dlouhodobém výhledu by pak mohly být tyto odstávky úplně eliminovány. Jedním z hlavních předpokladů tohoto očekávaného trendu je on-line spojení u nákladních vozidel.
Neplánovaná odstávka je jednou z nejnepříjemnějších situací, které mohou přepravní společnost postihnout. Kromě nepříjemností pro řidiče způsobuje i zvýšení nákladů na opravy, ztrátu výnosů z přepravy, a v tom nejhorším případě dokonce i poškození reputace.
„Protože dopravní průmysl již nyní pracuje s nízkými maržemi, každá neplánovaná odstávka přepravní společnost vážně postihuje. Proto se musíme snažit lépe pochopit příčiny jejich vzniku a pomoci zákazníkům i řidičům, aby zvýšili svoji produktivitu a tím i profitabilitu," říká ředitel pro kvalitu a provozuschopnost společnosti Volvo Trucks Hayder Wokil.
Společnost Volvo Trucks provedla rozsáhlý průzkum založený na reálných provozních datech získaných z 3 500 nákladních vozidel Volvo a shromážděných v průběhu období pěti let. Jeho cílem bylo zdokonalit své know-how o způsobu, jak lze přepravním firmám pomoci zvýšit jejich produktivitu. S využitím této reálné statistické základny pak společnost simulovala široký rozsah možných servisních situací, aby mohla provést analýzu toho, proč a kdy u nákladních vozidel k neplánovaným odstávkám dochází. Na základě toho pak zjišťovala, jak je možné se jim vyhnout.
„Tato studie jasně prokázala, že díky možnosti monitorovat provoz nákladního vozidla a aktuální stav jeho klíčových komponentů je možné lépe plánovat údržbu. Odhadujeme, že když je servis prováděn včas a podle aktuálních požadavků, počet neplánovaných odstávek lze snížit až o 80%," vysvětluje Hayder Wokil.
On-line připojení nákladních vozidel je cestou k eliminaci neplánovaných odstávek
Jedním z důležitých předpokladů pro snížení počtu neplánovaných odstávek je schopnost předvídat potřebu údržby a přizpůsobit provádění servisu individuálně pro každé vozidlo. To je možné, protože současné nákladní vozidla mohou být připojena on-line ke svému servisu.
„Mechanik například může v reálném čase na dálku monitorovat, jak je příslušné vozidlo provozováno, a s velkým předstihem může naplánovat údržbu dříve, než dojde k poruše. Stejně tak může včas objednat náhradní díly. A naopak - plánovaná údržba může být odložena na později, pokud mechanik zjistí, že se komponenty vozidla opotřebovávají méně, než bylo očekáváno. Tím lze ušetřit čas i peníze přepravní společnosti," dokládá Hayder Wokil.
Ačkoliv společnost Volvo Trucks dosáhla v této oblasti významného pokroku, Hayder Wokil soudí, že vývoj preventivní údržby je ještě stále v plenkách. „V této oblasti cítíme významný potenciál. On-line připojení nákladních vozidel je v budoucnosti cestou k eliminaci neplánovaných odstávek," potvrzuje Hayder Wokil.
Více informací naleznete na http://www.volvotrucks.com/
Zdroj: www.volvotrucks.com
Datum: 22.05.2015