DHL zkouší první hybridní technologii na svete pro nákladní vozidla používaná v distribuci
04.08.2010
V partnerství s automobilkou Volvo Trucks vyzkouší spolecnost DHL Supply Chain první 18-ti tunové hybridní nákladní vozidlo pro distribucní prepravu na svete, které by mohlo dosáhnout až 15-ti procentní úspory paliva. Hybridní vozidlo pohánené elektromotorem a naftovým motorem – ty mohou být používány samostatne nebo spolecne – se bude vyznacovat menší spotrebou paliva, nižšími emisemi a nižšími hladinami hluku.
DHL a Volvo vyvíjejí ve spolecném partnerství radu iniciativ zamerených na pretvárení logistiky tak, aby v budoucnu byla cistší, bezpecnejší a efektivnejší.
DHL a Volvo budou jako partneri vozidlo testovat behem dvouletého zkušebního provozu. Toto partnerství vyplynulo ze spolecného zájmu o rozvoj nových energeticky úcinných technologií a v jeho rámci spolecnosti DHL a Volvo úzce spolupracovaly na technické specifikaci zmíneného vozidla. „Kapkovitou“ karoserii používanou u vozidel pro prepravu suchého zboží dodal výrobce karosérií DON-BUR.
Vozidlo bylo predstaveno v Hatfieldu a zpocátku bude provozováno v Londýne a jeho okolí. Celkove bude využíváno pro nekolik zákazníku DHL, kterí mají rovnež zájem o snižování emisí CO2, jako je napríklad NHS Supply Chain.
Ian MacAulay, Innovation Manager z oddelení UK Fleet Engineering Services spolecnosti DHL Supply Chain, sdelil: „Snižování emisí uhlíku je duležitým úkolem obchodních spolecností a my se neustále snažíme iniciovat zmeny, které mají pozitivní vliv na životní prostredí. Spolecnost DHL se pevne zavázala zlepšit do roku 2020 svoji efektivitu
z hlediska emisí uhlíku o 30 procent a nový vývoj v oblasti technologie vozidel a paliv
bude pri plnení tohoto cíle hrát klícovou roli.
Toto hybridní rešení je v prípade 18-ti tunových nákladních vozidel pro distribucní prepravu použito poprvé na svete. Výhodou energeticky úcinných vozidel jsou rovnež nižší náklady, což v dobe, kdy se podniky usilovne snaží odstranit z provozu neefektivnost, predstavuje duležitý úsporný prostredek.“
Mezi hlavní funkcní vlastnosti a výhody vozidla patrí:
- Výrazná úspora paliva, potenciálne až 15 % ve srovnání s vozidly s konvencním pohonem
- Rekuperacní brzdení, pri nemž je zachycená energie ukládána do lithiumiontových baterií na palube vozidla
- Elektrická energie je prostrednictvím elektromotoru využívána k akceleraci vozidla o 10 až 15 km/h
- Nulové emise pri provozu v elektrickém režimu
- Nižší emise hluku pri provozu v elektrickém režimu
- Vynikající jízdní vlastnosti dané kombinací tocivého momentu elektromotoru a naftového motoru, který je výsledkem paralelního hybridního systému.
Goran Nyberg, výkonný reditel Volvo Group pro Velkou Británii a Irsko, uvedl: „Spolecnost
DHL má ambiciózní ekologické cíle a my jsme potešeni, že jí jako vybraný partner
mužeme pomáhat pri vývoji nových zpusobu omezování uhlíkové stopy v doprave.“
Zdroj: DHL Supply Chain